ADVERTISEMENT BANNER

Wanita Malaysia Tertindas Secara Seksual?

Friday 19 October 2012





Wanita Malaysia masih takut untuk lebih terbuka dengan seksualiti mereka, kadang-kadang terpaksa menyembunyikan fakta bahawa mereka mempunyai hubungan seks, kata Vivian Lee, yang sedang hangat akibat blog seks.

Dalam kesombongan mendedahkan kehidupan seks beliau di blog Sumptuous Erotica, Lee mengaku bahawa telah dibesarkan oleh keluarga konservatif, tidak seperti kekasih beliau pelajar undang-undang Alvin Tan.





“Mereka tidak mahu dilabelkan, dan dianggap sebagai perempuan murahan,” gadis berusia 23 tahun itu memberitahu The Malaysian Insider. “Tiada apa yang salah dengan seks.”

“Saya telah sentiasa menjadi berbeza,” anak kelahiran Johor Bahru itu berkata. “Keluarga saya tidak faham saya,”


  • Beliau juga menegaskan bahawa walaupun perhatian luas diterima oleh keluarga beliau, ibunya tidak pernah menyuruh untuk memutuskan hubungan dengan Tan yang berusia 24 tahun seperti yang dilaporkan dalam akhbar sesetengah akhbar Cina. “Ia tidak benar, ibu saya tidak mengatakan begitu,” jelasnya.

  • Posting tersebut telah pun dipadam oleh pasangan berkenaan, meninggalkan hanya halaman diarkibkan dengan posting sebelumnya sejak dari bulan 20 September sehingga 15 Oktober, akan tetapi gambar-gambar dan video dari blog itu telah pun diedarkan oleh laman “Gutter Uncensored”.

  • Graduan pemasaran dari Universiti Multimedia Malaysia (MMU) di Melaka, bingung dengan perhatian yang mereka terima dari blog tersebut. Lee mennyahaktifkan profil Facebook beliau selepas menerima permintaan kawan yang terlalu banyak, dan kini ia kini kembali, bersama-sama dengan Tan yang tidak pernah diturunkan.

  • Lee mendedahkan bahawa mereka mula-mula berkenalan melalui Facebook, “Dia seorang lelaki yang menarik. Beliau bijak, lucu, dan pintar.”


Pasangan itu kemudian mula menyiarkan gambar bogel ditapis pada profil Tan di rangkaian sosial, tetapi memutuskan untuk mengambil satu forum awam disebabkan oleh peraturan sekatan kandungan di Facebook.






Sekadar gambar Illustrasi


Menurut Lee, beliau langsung tidak teragak-agak apabila Tan mencadangkan untuk membuka blog seks mereka, dan tidak lama selepas itu mereka telah mendapat capaian yang tinggi, kebanyakannya dari Amerika Syarikat dan di luar negara.


  • Dalam blog seks tersebut, Lee dan Tan berkongsi gambar-gambar dan video seksual yang menggambarkan perbuatan pasangan tersebut dalam pelbagai aksi telanjang dan melakukan seks, semua dirakam di pelbagai tempat di Malaysia. Imej-imej berbeza daripada potret artistik pasangan, untuk merakam dengan lebih dekat kemaluan mereka.

  • “Kami mengambil gambar antara satu sama lain,” kata Lee.

  • Tiga video dikongsi di blog Sumptuous Erotica termasuk apa yang telah diterangkan sebagai “video lucah pertama” mereka. Menurut pasangan tersebut video enam minit itu telah “ditrakam dan disunting dalam masa sejam dan disunting berdasarkan tema menarik.”

  • Video menggambarkan pasangan dalam situasi fantasi rogol, di mana Lee “diserang” di atas katilnya oleh penceroboh. “Ia adalah idea Alvin, dia fikir ia adalah berbeza dari semua lucah video lain.”

  • Ketika ditanya jika video mempromosikan aksi rogol yang dilihat menghina golongan wanita, Lee menjawab, “Saya tidak menyokong atau menggalakkan rogol, video itu tidak bermaksud untuk dilihat dengan begitu serius.”

  • “Fantasi rogol kami adalah perkara yang dipersetujui ... saya tidak merasa dihina, kerana kita hanya berlakon. Ia adalah sama seperti mana-mana pelakon lain dalam drama TV,” tambah beliau dengan mengatakan bahawa mangsa rogol tidak perlu takut melaporkan penyerang supaya mereka akan menerima hukuman.


Satu lagi video yang diambil dari perspektif Tan, menunjukkan Lee melakukan seks oral ke atas pasagannya. Video ketiga ialah pandangan orang ketiga melihat pasangan melakukan “seks panas di Kuala Lumpur” selama lapan minit.







Walaupun banyak komen-komen negatif kepada penampilan beliau, Lee berkata, dia selesa dengan tubuhnya, seperti Tan.

“Saya tidak berasa tidak selamat tentang diri saya,” katanya, apabila ditanya tentang bagaimana dia mendapat keyakinan beliau. “Ia adalah satu perkara yang semula jadi.”

Walaupun blog telah dibawa turun, Lee menyangka bahawa episod tersebut mungkin memberi inspirasi kepada lebih ramai rakyat Malaysia untuk lebih terbuka dengan kehidupan seksualiti mereka.

“Jadilah diri sendiri,” beliau menasihatkan wanita Malaysia lain yang aktif secara seksual.





Lee kini sedang mencari pekerjaan sepadan dengan minat beliau dalam reka bentuk dan seni, manakala jurucakap NUS telah mengesahkan semalam bahawa Tan akan disiasat oleh Lembaga Disiplin Universiti (BOD).



Sumber: The Malaysian Insider








ORIGINAL ARTICLE / Artikel Asal

0 comments:

Post a Comment