ADVERTISEMENT BANNER

Warga Sarawak, Sabah dan WP Labuan tak layak mohon pinjaman rumah?

Sunday 22 September 2013

BETULKAH WARGA SARAWAK, SABAH DAN WILAYAH PERSEKUTUAN LABUAN TIDAK LAYAK MOHON SKIM PINJAMAN PERUMAHAN JABATAN PERUMAHAN NEGARA?????





Omak Kau terkejut besar apabila dimaklumkan bahawa di portal rasmi Jabatan Perumahan Negara, Kementerian Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan terdapat suatu ruang untuk warga kita yang layak memiliki rumah di bawah skim Kementerian berkenaan untuk membuat pinjaman perumahan.


Tapi dimaklumkan bahawa untuk mengisi negeri pemohon tiada terdapat negeri Sarawak, Sabah dan Wilayah Persekutuan Labuan.


Persoalan yang cuba dilontarkan oleh si penanya ialah ... Adakah pemohon dari Sarawak, Sabah dan Wilayah Persekutuan Labuan tidak layak untuk memohon?... Adakah rakyat Sarawak, Sabah dan Wilayah Persekutuan Labuan dilayan secara berbeza?


Bukankah Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan Ahli Parlimen dari Kota Belud, Sabah, Datuk Abdul Rahman Dahlan?



Perlunya suatu tindakan yang pantas lagi segera untuk merungkai dan menyelesaikan permasalahan ini.



Untuk makluman sehingga blog ini ditulis masih lagi berkedudukan sama setelah diklik di bahagian perkhidmatan dan kemudian negeri.




# Harakahdaily tidak bertanggungjawab di atas segala info yang ditulis oleh pihak pengendali blog. Pandangan penulis blog tidak mewakili Harakahdaily.





Sumber Syndikasi: Suapan [Bahasa] Sabah 24-7

0 comments:

Post a Comment