ADVERTISEMENT BANNER

Mutalib M.D sedang ketakutan?

Friday 29 April 2011

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg9rT7DdKX0x3SlZ3Zz3jWLevoXZWFa_5iKsfHSLbnSwnbKaDYvaxVew40_P5cneMb_N-sHSA6l891nPB6k4FyND59DovTaNjDmLm0u9uCIUCh9k1sHa9dfJkvkJCufHZo-_n2IgDKSdXs/s400/editorsial.jpg

Emel dari pembaca

Saudara,
Saya telah membaca artikel "Mutalib M.D. - Lelaki Sial Sabah" yang dipetik oleh blog saudara. Sebenarnya ini merupakan artikel basi yang sudah banyak kali diulang tayang oleh blog-blog Sabahan. Tetapi tidak dinafikan dia memang lelaki sial dan bangsat mencari makan dengan menipu, peras ugut ahli-ahli politik dan orang ternama melalui buku-buk dan laman web. Dia sentiasa menimbulkan kontroversi supaya menjadi popular.

Siapa yang tidak kenal dengan Mutalib Mohamad Daud Sabahan celup ini. Nak tahu cerita terbarunya?

Si Mutalib ini sedang mengelapar sekarang kerana disaman oleh Datuk Rais Yatim. Siapa suruh gatal memfitnah Rais dalam blog Sabahkini.net. Kalau ahli politik Sabah bolehlah dia kelentong.Salih Kalbi ayam mati. Musa Aman pun malas mau layan dia. Main-main dengan Rais... ambik mu sekarang ging, berasap juga hidungmu yang cute tu.

Sejak bulan Februari lepas walaupun bermacam2 kenyataan sombong disiarkannya dalam Sabahkini, beliau sedang berada dlm ketakutan dan gabra yang amat sangat.

Mutalib dikatakan menggelabah lari ke Indonesia mencari bekas amah Datuk Rais yang bernama Robengah. Di sana dia mencari Robengah dan cuba untuk menyogok wanita ini supaya mahu ditemubual dan dirakam dalam video.

Tetapi dikatakan beliau gagal berbuat demikian dan tidak dilayan oleh Robengah. Jadi mulalah mengemis minta simpati dari bloger-bloger pro-BN di Semenanjung. Diantaranya ialah Ahiruddin Attan iaitu blogger pengampu yang telah hilang krediblitinya di mata masyarakat online kerana melacurkan kebolehannya berblog supaya dapat bekerja semula di suratkhabar Malaymail dan mendapat gelaran datuk. Seorang lagi tempat beliau mengemis ialah blogger mamak yang tidak ternama iaitu Syed Akbar Ali yang merupakan kawan kepada Rocky Bru.

Saya sebagai ahli seumur hidup Persatuan Blogger Sabah amat kecewa kerana Mutalib M.D. selama ini memperalatkan persatuan  untuk menunjukkan dia mempunyai ramai penyokong di kalangan blogger Sabah. Sekarang ini untuk menyelamatkan diri dan menjamin supaya bantuan blogger-blogger semenanjung diperolehi, Mutalib merancang menjual Persatuan Blogger Sabah supaya diserap ke dalam persatuan baru yang dipimpin oleh Rocky Bru dan Syed Akbar yakni Blog House Malaysia.

Semua ini kerana ketakutannya pada saman Rais Yatim, sedangkan mulut sendiri celupar bukan main. Konon-kononnya dijanjikan akan menerima bantuan guaman dari Rockybru. Bodoh punya penyangak. Bila dah tersepit, mulalah jual persatuan sendiri. Sudahlah parti politik pun import dari semenanjung, sekarang persatuan pun mau import jugakah?

yang benar,

lelakisialbutul.
(Tolong edit kasi bagus sebelum siarkan. Sebelum ini saya telah kirimkan komen di Sabah Daily, tapi macam tidak kena siarkan bah. Terimakasih) Sudah diedit - Admin

1 comments:

Anonymous said...

amboi2 sedapnya ko mangutuk ni... entah2 2x5 dengan c mutalib. ehh, ok apa c mutalib ni popular bah itu sabahkini...

Post a Comment